עושים את זה נכון: עיצוב פנים לארגונים עסקיים


חשיבה מקדימה ומעמיקה על עיצוב המשרד שלכם היא דבר חשוב מאין כמותו. מראה המשרד ועיצובו מהווה את הרושם הראשוני החשוב ביותר עבור כל לקוח פוטנציאלי. תכנון ועיצוב המשרדים שלכם יכול לעשות את ההבדל עבור כל לקוח המגיע אליכם לפגישה וכן לא פחות חשוב עבור כל עובד המבלה את מרבית שעותיו במשרד ולכן יש להתייחס למשימה זו בכובד ראש ולשכלל בה את כלל המרכיבים.

עיצוב פנים לארגונים עסקיים צריך תמיד להיות יצירת חלל עבודה נעים המשרה אוירה נינוחה אך מקצועית, מסודרת, נקייה ופרודוקטיבית. נרצה להקפיד על חללים ציבוריים לרווחת העובד ובעיקר לרווחת הלקוחות המבקרים בהם ולהעניק להם תחושה שהגיעו למקום הנכון בזמן הנכון. כיצד נעשה זאת?


תכנון חלל עבודה מדויק


לתכנן ולעצב חלל עבודה בצורה נכונה ומדויקת ישנה השפעה ישירה ומורגשת מיידית על סביבת העבודה ועל העובדים בה. עלינו לבחון בצורה מדוקדקת את צרכי המשרד/החברה ולהבין כיצד נוכל לנצל בצורה הטובה ביותר כל מטר רבוע העומד לרשותנו. לנגד עיננו צריכים לעמוד תמיד גם חזון וערכי העסק או החברה ומה אנו רוצים לשדר הן ללקוחותינו והן לעובדינו ובעיקר – מה מהם חשוב יותר? האם אנו מעוניינים לשדר יוקרה או הצלחה או האם אנו מעוניינים ללכת על עיצוב נעים יותר אשר אין ספק כי יצור אוירה נינוחה ומשפחתית יותר עבור עובדי הארגון? כמו כן, כשניגש לדבר על תכנון החלל המדויק, נמהר להדגיש כי לא מדובר רק בתכנון ויזואלי אלא גם תכנון נכון ברמת התשתיות אשר יסייע לנו לקבל סביבת עבודה יעילה.


עיצוב פנים לארגונים עסקיים וחללים משותפים


יש שיאמרו שחללים משותפים במשרדים הם הלב הפועם של החלל ולכן עלינו לתת תשומת לב מיוחדת לחללים אלו. חדרי ישיבות למשל הם אחד החללים המשותפים החשובים ביותר כשאנו ניגשים לדבר על תכנון ועיצוב משרדים שכן חדרים אלו נגישים לעובדים אבל בעיקר גם נגישים ללקוחות החברה. ישנה חשיבות רבה בעיצוב חדרים אלו שכן יש ליצור בהם את התנאים הפיזיים והויזואליים האופטימליים ביותר לטובת כלל המבקרים בהם.  ראשית אם קיימת האופציה רצוי לשקול לתכנן מספר חדרי ישיבות בגדלים שונים שיוכלו לשמש לפגישות ברמות שונות – החל מפגישות הנהלה ו/או פגישות עם לקוחות המצריכות חדרי ישיבות גדולים יותר ולרוב גם מרשימים יותר ועד לחדרי ישיבות קטנים יותר שיוכלו לשמש לישיבות צוות של מחלקות שונות מבלי להפריע לשאר העובדים. בחדרי העבודה רצוי וכדאי לשלב כמה שיותר אלמנטים שיוכלו לסייע לנו בקבלת ההחלטות וגם יתרמו למראה הכללי של החלל כגון שימוש נכון בקירות החלל באמצעות לוחות מגנטיים או לוחות גיר, קירות נגללים שישמשו להצגת מצגות ועוד.


ארגון עסקי זקוק לצבעים נעימים


תכנון ועיצוב משרדים דורש מחשבה עמוקה בכל הנוגע לבחירת הצבעים אשר מטרתם לשלוט באופי וסגנון המשרד. עלינו להבין קודם כל מה אנחנו רוצים לשדר – האם אנו רוצים לשדר אוירה צעירה ומגניבה, האם אנו רוצים לשדר יוקרה ואקסקלוסיביות, האם אנו רוצים לשדר אוירה נעימה ומשפחתית? לכל אחת מהדוגמאות הללו פלטת צבעים משלה ורק לאחר שנבין את צרכי המשרד ואת הוויז'ן המשותף נוכל לגשת למלאכה. למשל אם נחליט כי אנו מעוניינים במשרדים המשדרים יוקרה יותר מכל דבר אחר נרצה להשתמש בפלטת צבעים בהירים המשדרים נקיון, עוצמה, סדר ויוקרה. נשתמש הרבה בצבעים לבנים וזגוגיות שקופות, אם נרצה להשרות אוירה משפחתית ונעימה יותר נעדיף להשתמש בצבעים ממשפחת הבז'/קרם וצבעים חומים המעניקים אוירה כפרית וביתית לכל חלל וכמובן שאם נבחר ללכת על אוירה צעירה ומגניבה יותר הרי שנוכל להתפרע עם צבעים בוהקים, ציורי קיר ועוד.


תאורה נכונה ומדויקת


עיצוב פנים לארגונים עסקיים דורש העמדת תאורה נכונה בחללים השונים במשרד והוא מהווה כלי מפתח חשוב בעיצוב המשרד ובעיקר בעיצוב סביבת עבודה נוחה ונכונה. עלינו לחשוב על החללים הקיימים או העומדים לקום במשרדים ולהתחיל לתכנן על פיהם את סוגי התאורה שנרצה להציב בהם. בחללי העבודה למשל נרצה להשתמש בתאורה בהירה אשר בדרך כלל תמוקם בתקרת החלל ונרצה לוודא שאנו נמענים מגופי תאורה או תאורה שפולטת חום שכן מטרתנו היא לאפשר לעובדים להעביר את שהותם במשרד בצורה הנוחה ביותר שכמובן מתרגמת באופן מוחלט גם לפרודוקטיבית ביותר עבורם ועבורנו. בחדרי הישיבות למשל נרצה להציב סוגים שונים של גופי תאורה או סוגים שונים של תאורה עילית על מנת לאפשר לעצמנו התאמה לפי הצורך – עמעום אורות בעת מצגת למשל הוא מצרך חובה בכל חדר ישיבות. בחללים כגון חללי הירגעות או חדרי מנוחה נרצה גם להציב תאורה מתאימה וחמה ולא למשל אורות פלורנסט.


בחירת ריהוט לארגון עסקי


כל איש מקצוע אשר מתעסק בעיצוב פנים לארגונים עסקיים יגיד לכם שרק לאחר שהחלטנו על הקו העיצובי הכללי נוכל לגשת ולבחור את הרהיטים המתאימים למשרד. אל לנו להתפתות לרהיטים דוגמת איקאה ולמחירים זולים שכן כשמדובר בריהוט משרדי אחד הצרכים החשובים ביותר שעל הריהוט לענות עליהם הוא עמידות לטווח ארוך. כאשר מדובר במשרד המתחזק עשרות אם לא מאות עובדים, ואשר מארח לקוחות על הריהוט הנבחר להיות עמיד לאורך זמן ובעיקר לכולם. גם ריהוט המותאם למשרד יוקרתי לא לחייב לעלות הון תועפות אלא חייב להחזיק קו מסוים של צבעים, חומרים ונראות. יש חשיבות רבה בהשקעה בריהוט נוח שכן את מרבית שעותנו אנו מבלים במקום העבודה וישנה חשיבות רבה לריהוט פונקציונלי, טכנולוגי ונוח.


הדברים הקטנים עושים הבדל משמעותי


פריטים קטנים – בין אם מדובר על עיצוב פנים לארגונים עסקיים, עיצוב חנות בגדים או כל חלל באשר הוא, אקססוריז הם בעצם אלו שלרוב ימשכו את עין הלקוחות והעובדים גם כן ויעשו את ההבדל מחלל משעמם לחלל מעוצב ומלא בסטייל. אקססוריז שונים ומגוונים ניתן למצוא בטווחי מחירים נוחים ויש לתת את הדגש עליהם. קירות המשרד תמיד יראו חמימים ונעימים יותר עם פריטי אומנות עליהם ואילו בחללי העבודה נוכל לתלות עליהם לוחות מגנטיים, לוחות שעם או לוחות גיר אשר לא רק מעניקים מראה משודרג לחלל אלא גם מאפשרים לעובד תחושת אישיות רצויה בהחלט בייחוד כשמדובר בחללי עבודה פתוחים (אופן ספייס) אך גם מסייעים לפרודוקטיביות ומאפשרים תהליכי עבודה נכונים. פריטים קטנים באזור הקבלה של המשרד כגון עציצים, תמונות ואקססוריז שונים יהוו את הרושם הראשוני בעת כניסת הלקוחות למשרד ולכן דווקא בחללים הללו יש להם חשיבות גבוהה מאוד. בחדרי המנוחה נוכל להשקיע בריהוט נוח ושובר שגרה כגון פופים או ספות אשר גם יצרו אוירה מגניבה וצעירה ומצד שני גם יהוו מקום נוח באמת לעובדי המשרד לשהות בו בעת ההפסקות שלהם או אף מקום נוח ולא שגרתי לעבוד בו.

מאמרים נוספים לקריאה

עיצוב פנים לעסקים

מתכננים, מעצבים ומחדשים חללים מסחריים אונליין

מסכמים את 2019