איך מעצבים את משרד ההיי טק המושלם?

עולם ההייטק הוא עולם רווי חדשנות ורעיונות, מידע ורוח צעירה, קריאייטיביות, שיתופיות וגם המון עבודה. השילוב של כל הגורמים הללו שלעיתים יוצר דיסוננס בינם לבין עצמם מצריך אותנו, המעצבים את משרדי ההיי טק של המחר לנסות ולשלב בצורה הפרקטית והחכמה ביותר ולהביא לביטוי מקסימלי את כל התכונות הגורמות למשרד ולאנשים העובדים בו להיות בדיוק מה שהם ובו בזמן לתת להם את הסביבה הטובה ביותר לעשות את זה. עיצוב משרדי הייטק באופן מדויק יוצר אוירה צעירה וקלילה אך עם זאת אינו מבטל סביבת עבודה פרקטית. אז מה גורמם לעובדי ההייטק להרגיש בבית? מה גורם ללקוחות להתפעל מהמשרד ולרצות בסתר ליבם לבקר בו שוב ושוב ואיך אנו מתעלים את כל זה ויוצרים את החלל המושלם? כל התשובות במאמר לפניכם.

 

עיצוב משרדי הייטק – בואו נלך על זה

בחירת רצפה למשרד ההייטק החדש שלכם עלולה להישמע כמו משימה לא קשה במיוחד אך חשובה לא פחות מהריהוט או חדר המנוחה והקפיטריה החדשה. כשמדובר בבחירת רצפה למשרד לרוב האפשרויות תהיינה רבות בהרבה מבחירת רצפה לבית פרטי שזו בדרך כלל בחירה יותר סטנדרטית. בין האופציות הקיימות נדבר על כמה שאנו חושבים שהן מומלצות במיוחד. רצפות אפוקסי עמידות לאורך זמן ומאפשרות עיצוב כראות עיננו. הן אינן נשחקות בקלות והאחזקה שלהן והמחיר הזול יחסית הופכות אותן לפופולריות במיוחד עבור חללי עבודה. בטון מוחלק הוא אולי האופציה הזולה ביותר עבור חללים גדולים יחסית אך הדינמיות שלו אינה רבה. מדובר במראה חומר שצריך בהחלט לאהוב או להתחבר אליו ולא בטוח שיתאים לכל סגנון עיצוב אך בהחלט יתחבר בצורה מושלמת לעיצוב משרד אורבני וחדיש. ניתן ללכת על רצפת פרקט או רצפת עץ כאשר גם בהן קיימים מספר סוגי פרקט הניתנים להתקנה ובעיקר תלויים בתקציב, בהיקף העבודה שניתן או רצוי לעשות וכמובן בתנאי החלל. פרקט טבעי הוא פרקט עץ או רצפת עץ המעניק מראה יוקרתי במיוחד ואילו פרקט למינציה הזמין יותר ונפוץ יותר בדרך כלל הוא האופציה הזולה ביותר המאפשרת לנו לקבל את אותו המראה דמוי העץ והינה גם עמידה לאורך זמן. לא משנה באיזה אופציה תבחרו – בשתיהן תוכלו לבחור את צבעי העץ המתאימים לכם ושתיהן יעניקו למשרדכם אוירה חמימה ונעימה המתקבלת כמעט באופן אוטומטי בחללים בעלי רצפת עץ. אחת ההמלצות החמות שלנו היא לשקול התקנת מחיצות רצפה תקרה אקוסטיות אשר יעזרו לבודד רעשים הן מפנים המשרד ובעיקר מחוצה. כמובן שניתן גם ללכת על האופציות הסטנדרטיות יותר כמו רצפות אריחים שונות אך לטעמנו אלו רצפות המתאימות פחות לסביבת עבודה בעיקר בשל סוגיית העמידות לאורך זמן.

 

חללי עבודה

מי מאיתנו לא מכיר או נתקל לפחות פעם אחת בחייו במושג אופן ספייס? המושג הזה לקוח כולו וטבוע מיסודו מחברות היי טק או הסטארטאפים המעודדות חללי עבודה שיתופיים בעיקר. האופן ספייס נועד בראש ובראשונה לחבר בין עובדי המחלקה או החברה וליצור קשרי עבודה ותקשורת מתוך שאיפה להעלות את מוראל העובדים ככל האפשר. כשניגשים לתכנון ועיצוב אופן ספייס למשרד עלינו לזכור כי האופן ספייס מעניק לנו ניצול מקום מקסימלי ולגשת למלאכה. סידורי הישיבה נתונים בהחלט להחלטת המשרד או המעצב אך היינו ממליצים לא להתפרע יתר על המידה ולחבר זוגות של שולחנות אחד עם השני – מה שעדיין נותן לנו חלל עבודה גדול משותף בו כולם יושבים יחדיו אבל פיזור שולחנות בקבוצות קטנות יחסית אשר מעניק תחושה של פרטיות.
צבעים הם תמיד רעיון טוב כשמדובר באופן ספייס ובכל הנוגע בנושא עיצוב משרדי הייטק – חשוב לתת תחושת שמחה וצבעוניות בחללים שכאלה כיוון שלעומת המשרדים הפרטיים של פעם או אפילו הקיוביקלס/כוורות שהתרגלנו אליהם בשנות ה-2000 – אין לעובדים קירות ומדפים לקשט אותם בתמונות ופיצ'יפקעס ולכן עלינו לסייע ברמה העיצובית ולתת את הטון שישבור את האפרוריות שיכולה לנבוע מחלל עבודה אחיד. גם תוספות קטנות אחרות לאורך הקירות ישפרו פלאים הן את מראה החדר והן את התחושה הכללית ויצרו תחושה נעימה וביתית יותר. היינו ממליצים להצטייד לאורך הקירות בלוחות מחיקים או לוחות גיר אשר מסייעים לעבודת הצוות והתקשורת בין העובדים וגם לוחות שעם או לוחות מגנטיים המעניקים תחושה אישית יותר ומאפשרים לעובדים לתלות עליהם את כל מה שפעם היינו תולים על הקירות במשרד.

 

חדר אוכל – החדר החשוב ביותר!

חדר האוכל במשרד הוא לא רק באמת החדר החשוב ביותר בגלל הסיבה הברורה מאליה – האוכל, אלא החדר החשוב ביותר כיוון שזהו החדר שמייצר הכי הרבה אינטראקציה ותקשורת חברתית בין כלל העובדים של החברה כולה.
בחדר הזה אנחנו נפגשים עם חברים שלנו מהעבודה, מחליפים סמול טוק בזמן הכנת הקפה, מכינים או מחממים אוכל וכמובן יושבים לאכול ובאופן כללי – עיצוב משרדי הייטק ובהם קפיטריות איכותיות, שוברים את השגרה היומיומית השוחקת במשך מספר פעמים ביום. השאיפה היא ליצור חלל שאינו דומה לחללי העבודה האחרים, אשר גם בעיצובו משרה אוירה אחרת משאר המשרד. חדר האוכל הוא אינו מסעדה לילית ולכן על אף הרצון לדמות אותו למסעדה בתוך החברה עלינו לתת לו אור ורצוי אור טבעי באמצעות חלונות רבים ככל האפשר.
ישנן חברות אשר יוצרות ממש קפיטריה בתוכן – במידה וזה המקרה, נרצה לעצב את חלל ההגשה בהפרדה מסוימת מחלל ההסעדה על מנת ליצור גישה נוחה וקלה יותר בעת שעת השין של ארוחת הצהריים וכמובן על מנת לא ליצור עומס בחלל עצמו. במידה ומדובר בחדר אוכל "רגיל" יותר ובו האביזרים אשר אנו רגילים לראות כגון מיקרוגל, טוסטר, מכונת קפה, מקררים וכו' – נרצה גם ליצור הפרדה באמצעות סוג של דלפק (או שיש כפי שאנו קוראים לו בבתים פרטיים) וליצור את פינות הישיבה והאכילה במרחק מה ממנו שוב על מנת לאפשר לעובדים גם לאכול וגם להכין את האוכל או הקפה בנחת ולא בצפיפות ובלחץ.

 

מהניסיון העשיר שלנות כדאי מאוד לקחת את כל הדברים הקטנים בחשבון בזמן שאנחנו ניגשים לפרויקט של עיצוב משרדים. המחשבה על העובדים ואפקטיביות המשרד היא זו שתיצור את העיצוב המנצח, בין אם מדובר בסטארטאפ או בחברת ענק.

מאמרים נוספים לקריאה

עיצוב פנים משרדים קטנים

עיצוב מסחרי

עיצוב בתי מלון