עיצוב מסעדות ובתי קפה

ארוחה טובה או משקה משובח אפשר כיום להכין גם בבית. אז מדוע בכל זאת אנחנו אוהבים לצאת ולשבת בבתי קפה? בעיקר בשל האווירה המזמינה, שמעניקה פסק זמן משגרת היום יום הלחוצה. המסקנה המתבקשת: עיצוב החוויה הוא המתכון העיקרי להצלחת מקום הבילוי. איך עושים את זה?

עיצוב בתי קפה – לאכול עם העיניים

הרבה לפני שהאוכל מונח בצלחת והקפה נמזג לספל, אנשים המגיעים למקום הבילוי אוכלים עם העיניים. מה לעשות, כאלה אנחנו. את הרעב שלהם לפגוש אנשים, מראות וטעמים חדשים אפשר להשביע באמצעות עיצוב נכון של החלל בהתאם למסר שנרצה לשדר. כך למשל גוונים חמים ואלמנטים מעץ יסייעו ביצירת אווירה מזמינה של בית קפה. לחילופין, שימוש בגוונים ירוקים בבר משקאות בריאות ישדר מסר תואם.

שמירה על פונקציונאליות עיצובית

מעבר לאווירה, עיצוב בתי קפה צריך להיות פונקציונלי – ולהבליט את מה שעל השולחן במרכז החוויה. אלו יכולים להיות מאפים בקונדיטוריה, אימאג'ים של פולי קפה או הצגת המנות והפרודוקטים בוויטרינה שקופה. חשוב גם להיעזר באדריכלות פנים כדי לתכנן את צורתן ומיקומן של פינות הישיבה, כך שיתאימו לאווירה הכוללת של בית הקפה או המסעדה.

התאמת צבעים – הגדלת רווחים

עבור קמעונאים, בעלי בתי קפה ומסעדות – רכישה הינה אמנות השכנוע. אם כי ישנם גורמים רבים המשפיעים על האופן בו ומה הצרכנים קונים. עם זאת, הרבה נקבעים על ידי רמזים חזותיים, כשהצבע הוא החזק והמשכנע ביותר. כאשר משווקים מוצרים חדשים או מתכננים חללים מסוימים, חשוב לקחת בחשבון כי הצרכנים ממקמים מראה וצבע חזותי מעל גורמים אחרים כמו צליל, ריח ומרקם.

צבעים הם בעלי יכולות פיזיקליות וביולוגיות, אך חשוב מכך הם משפיעים עלינו מבחינה קוגנטיבית. צבעים מסוגלים להשרות עלינו תחושות שונות ולהצית בנו רגשות מסוימים כגון רוגע, שלווה, עצב ואפילו כעס. לכן, הבחירה בצבעים הנכונים עבור בתי קפה ומסעדות הינה קריטית ומשפיעה על הרכישות באופן ישיר.

עיצוב בתי קפה בק.ל. סטודיו
בק.ל. סטודיו מתמחים בעיצוב בתי קפה המסייעים ליצירת חווית בילוי מופלאה. צרו קשר כדי ליהנות מעיצוב פנים שישאיר גם את הלקוחות שלכם עם טעם של עוד!

מאמרים נוספים לקריאה

למה לבחור בסטודיו קליין

עינת קליין

עיצוב פנים משרדים קטנים