עיצוב חנויות, דוכנים ואולמות תצוגה בצורה חדשנית

בעלי עסקים ומותגים מודעים לחשיבות הרבה של עיצוב החנות, הדוכן או אולם התצוגה באופן אלגנטי, חדשני "ומושך". ארגונים עסקיים אשר אליהם מגיעים לקוחות בכדי לרכוש מוצרים מסוימים או שירותים מכל סוג שהוא, זקוקים ומצפים לראות שהחברה או בעל העסק העומד בפניהם משדר רצינות, יוקרה ואיכות – את כל אלו ניתן לעשות על ידי עיצוב נכון ומדויק.

 

עיצוב חנויות מוצרים

 

בכל שטח קמעוני חשוב שהמוצרים יהיו "במרכז הבמה". לאורך כל התהליך של עיצוב חנות בגדים או חנות מוצרים בצורה מדויקת עליכם לקבוע כיצד להציג את הפריטים שלכם בצורה הטובה ביותר וכיצד הם צריכים להיות ממוקמים במרחב שלכם בכדי למקסם את החשיפה ללקוחות פוטנציאלים. בסופו של דבר תצוגה אולטימטיבית תתורגם למכירות ישירות.

הנה 3 פרמטרים מהותיים בכל הנוגע לתצוגה ולמיקום של המוצרים בחנות:

  • אפשרויות תצוגה מותאמות אישית לעומת תצוגת מדף: העיצוב הנכון כולל איזון בין השניים. הכוונה היא שעליכם ליצור סביבה עיצובית שמכילה את תצוגת המוצרים באופן ייחודי ויחד עם זאת באופן סטנדרטי על גבי מדפים, קולבים ושידות.

  • חשיפה נאותה של המוצר: עיצוב חנות מוצרים אומנם זקוק לחשיפה נכונה ומדודה של הפריטים השונים אך חשוב לנסות לא להציף את הלקוחות שלכם עם יותר מדי מוצרים. חשוב שיהיה ללקוחותיכם מספיק מקום להסתובב מבלי להרגיש שהחנות עמוסה מדי, ויחד עם זאת שיהיו מסוגלים לקבל מבט טוב וברור של כל מוצר שמוצג.

  • קווי ראייה: שימו לב שעיצוב החנות מאפשר לכם להביט על כל נקודה בשטח מבלי שיהיו "שטחים מתים" בהם עלולים לנסות ולגנוב את הסחורה שלכם.

 

זרימה נכונה של תנועת הלקוחות בחנות

 

גורם חשוב נוסף כאשר בוחנים את נושא עיצוב הפנים הקמעוני הוא כיצד הייתם רוצים שלקוחות ינועו בחלל שלכם. ישנן מספר גישות שונות בהתאם לחוויה שתרצו ליצור – זה בעצם מה שאנחנו בסטודיו קליין עושים, מעצבים חוויה!

מיקום דלפק המכירות שלכם, סידור המוצרים מחלקה הקדמי של החנות אל עבר חלקה האחורי, כמות התפוסה האפשרית בכל רגע נתון, סוגי התצוגה ומיקום חדרי ההלבשה הם רק חלק מהפריטים שמתלכדים יחד כדי ליצור את דפוסי התנועה של הלקוחות שלכם.

כל האלמנטים הללו נחקרו והוכיחו עצמם כמשדרגים את חווית הרכישה וכמובן מגדילים את ההכנסות.

 

חשיבותה של תאורה מדויקת בחנות

 

איננו יכולים להדגיש מספיק עד כמה חשובה התאורה בעיצוב פנים קמעוני! שימוש בתאורה נכונה יגרום לתחושה "מזמינה" של לקוחות אך בנוסף התאורה צריכה לספק כמות וצבע אור מתאימים בכדי להציג במדויק את המוצרים הקיימים.

לצורך העניין, בעוד שתאורה צהובה וחמה מתאימה לסלון ביתכם ומשדרת נעימות וחמימות, בחנות קמעונית אלמנט זה מעוות את צבע המוצרים. תאורה הדומה יותר לאור יום תציג במדויק את הצבע בפועל של הסחורה שאתה הנמצאת בחנות.

 

בנוסף לתאורה כללית בחנות שלכם, תאורה תכליתית שתלויה מהתקרה (לדוגמא ספוטים) או משולבת בתצוגה היא חיונית כאשר ברצונכם להבליט תצוגות או אזורים ספציפיים.

 

עיצוב דוכנים

 

יש סיכוי טוב שבמהלך הקריירה שלכם, או בזמנכם האישי יצא לכם להשתתף בתערוכה, כנס או ועידה מכל סוג שהיא. אז הנה אתם מסתובבים, בודקים כמה מהדוכנים הקיימים, האם פעם ניסיתם לחשוב לעצמכם מה מושך אתכם אל עבר הדוכן? ומה האלמנט העיצובי שגורם לכם לבחור בדוכן מסוים על פני השני?

למען האמת, עיצוב דוכן אינו מסתכם באלמנט אחד אלא משלב כמה פקטורים מהותיים. בוא נבחן כמה אפשרויות עיצוביות שנועדו להפוך את הדוכן שלכם לאטרקטיבי ביותר:

 

לבלוט מבחינה עיצובית

 

ההצעה הראשונה היא די ברורה: על הדוכן שלכם לבלוט בצורה ניכרת! אתם נמצאים בחדר עם המון חברות אחרות שמשתמשות בדוכנים שלהם כדי לנסות ולמשוך אליהם כמה שיותר לקוחות פוטנציאלים ולכן אתם צריכים להבין באיזו דרך תוכלו לגרום לדוכן שלכם לתפוס את עיניהם.

בין אם זה אומר להשתמש בתאורה ייחודית, בסאונד, עזרים חזותיים או במבנה תא מותאם אישית – חשוב לוודא שהנוכחות שלכם מורגשת לכל העוברים ושבים. המטרה הסופית של הביתן היא "לתפוס את עיניהם" של הלקוחות ולייצר את הקשר בין העיצוב הייחודי של הדוכן לבין מה שהחברה שלכם עוסקת בו.

 

כיתוב שם החברה ועיסוקה באופן ברור

 

האלמנט הבא גם צריך להיות ברור, אבל משום מה עדיין תוכלו להיתקל בדוכנים שאינם מיישמים זאת. בתור חברה המתמחה בעיצוב תאים לכנסים וועידות, הבחנו פעמים רבות באירועים מסוג זה שישנם דוכנים ללא שמות ברורים וקריאים.

עכשיו חשבו לעצמכם – מדוע שתגיעו לדוכן אם אינכם יודעים מי החברה ובמה היא עוסקת? אם החלטתם להוציא כסף, זמן ומשאבים על עיצוב – עליכם לייצר הגדרה ושיוך המותג לדוכן, אחרת תפספסו המון משתתפים שלוקחים חלק באירוע.

 

נגישות נוחה וקלה

 

אם ברשותכם שטח גדול (יחסית) ודוכן בעל מרחב, מומלץ ליצור אזור אינטראקטיבי המאפשר למשתתפים להיכנס לאזור התאים להשתתף בפעילות או ללמוד עוד אודות המוצר או החברה. עליכם לוודא כי פריסת התא שלכם מאפשרת למשתתפים להיכנס ולצאת בקלות מהתא שלכם וכל זאת בצורה בטוחה ומסודרת.

 

עיצוב אולמות תצוגה

 

ההגדרה הפשוטה ביותר של אולם תצוגה היא בעצם חדר המשמש להצגת דוגמאות של סחורות המוצעות למכירה. נשמע פשוט, נכון? אבל הנה המלכוד – 'טובין' אלה יכולים להיות מגוון רחב של חפצים כמו מכוניות, אלקטרוניקה, ריהוט, בגדים ועוד. כך ששום עיצוב פנים באולם התצוגה לא יכול להיות דומה לזה של אחר, בהתחשב במגוון המוצרים הרחב.

מטרת אולם התצוגה היא רב-גונית, אשר בהחלט משקפת את עיצוב הפנים שלה. לצורך העניין, עיצוב אולם תצוגה למכוניות לעולם לא יהיה זהה לאולם תצוגה של חייטים.

עם זאת, הרעיון הבסיסי של כל אולמות התצוגה הוא לשווק כראוי את המוצרים שלכם – אלמנט עיצובי זהה בכל סוגי הנושאים. להלן שלושת המושגים הבסיסיים שתמיד צריך לזכור וליישם בכל סוג של עיצוב פנים באולם תצוגה:

  • מיתוג – היבט זה משתקף במרחב באמצעות ביטוי פיזי. אתם יכולים להשתמש בלוגו החברה כחלק מרכזי בחללים המפוארים. זה ישפיע באופן מיידי ובלתי נשכח על הלקוחות והם בהחלט יחשבו על זה שוב לאחר שהם עוזבים. יתר על כן, אתם יכולים להשתמש בגרפיקה הרשמית ובמערכת הצבעים של המותג כדי להוסיף "הקשר" עוצמתי יותר לעיצוב.

  • קידום – יש לשקול בזהירות את ההיבט הקידומי של הפריטים שאתם מציגים. המטרה היא לגרום ללקוח להשקיע במוצר, כך שעליכם להדגיש את מה שאתם מוכרים. אווירה אטרקטיבית לא מועילה בסופו של יום "אור הזרקורים" אינו מתמקד בנושא הקונספטואלי.

  • חווית לקוח – לבסוף, עליכם ליצור אווירה חווייתית כדי לחבר את הלקוחות באופן אבסולוטי. אלמנט זה בהחלט כולל אינטראקציות חברתיות ועיצוב פנים אינטראקטיבי. עליכם לקחת את הלקוח שלכם למסע על ידי יצירת חוויה / אווירה / תצוגה שהם יתקשו לשכוח.

במידה ואתם בעלי חנות, אולם תצוגה או דוכן מכל סוג שהוא, שימו דגש על האלמנטים העיצוביים. זכרו, העסק שלכם צריך להיות מושך מבחינה וויזואלית, בולט לעיניהם של העוברים והשבים ומאפשר להם נגישות קלה, נוחה ובטוחה בכל שלבי התצוגה או המכירה.  

מאמרים נוספים לקריאה

כל הטיפים השווים: תכנון ועיצוב אולם תצוגה מהחלומות

עיצוב משרדים יוקרתיים

עיצוב חנויות